Tekstwurk
 

Vind die paarse koe!

 
paarse koe.jpg

Hoe goed je CV ook aansluit op een functie, een werkgever zal je niet direct als meest geschikte kandidaat bestempelen. Er zijn eigenlijk altijd wel meer kandidaten met een goed of zelfs beter CV. Maar met een goede motivatiebrief kun je wel indruk maken en ervoor zorgen dat die werkgever jou zal onthouden.

Elke werkgever, maar ook elke vacature vraagt om een andere benadering. Maar wees gerust. Je hoeft het wiel echt niet steeds opnieuw uit te vinden. Na slechts 3 stappen ben jij al een heel eind op weg naar die leuke baan!

  • Maak een zo compleet mogelijk CV met al je opleidingen, cursussen, werkervaring en overige vaardigheden.
  • Breng je Personal Selling Points voor die ene vacature in kaart; wat weet ik, wat kan ik en wat wil ik?
  • Bedenk een PAARSE KOE-concept…

Denk jij nu ook aan een heerlijk stukje chocola of een prachtige alpenweide? Ja? Mooi! Zo’n zelfde positieve effect moet je met jouw brief ook zien te krijgen op die werkgever. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor de opmaak, ook de inhoud van je brief moet ‘blijven hangen’. Kortom: zorg ervoor dat je anders bent dan de rest - dat je eruit springt - en dat die werkgever jou en je brief onthoudt.

Lijkt het schrijven van zo’n brief je nu moeilijk of ben je bang dat je je eigen paarse koe-concept niet kunt bedenken? Je zult zien dat dat in de praktijk reuze meevalt. En je hoeft het echt niet alleen te doen. Zolang jij je doel voor ogen houdt, leidt TEKSTWURK je er stap voor stap naartoe.

april 2015